a little bit of sunshine...

                                      



a little bit of sunshine är:

att - jag har varit hos tandläkaren idag och efter att ha fyllt i hälsodeklarationen insåg jag att jag har mycket att vara tacksam för. Jag har ingen  inopererad metallprotes ej heller reumatism eller njursvikt.

att -jag blivit godkänd i min lilla datautbildning vilket kommer ge mig några sköna komptimmar.

att-jag har varit och lånat fortsättningen på "Smultron & svek" ("Vinbär & vemod") jag ser framemot sköna lästimmar.

och till slut att minusgraderna har förvandlat det "stora grå" till ett tokfint florsockerpudrat landskap ( a la Leila) .
Mina ögon har fått sig ett kalas!


Ett annat litet solskenstillfälle var idag när vi fikade på frälsningsarmèns fik i Borås. Till tonerna av strängmusik och i en helt ostylad miljö drack vi kaffe och åt goda smörgåsar. Ibland är det rätt skönt att allt inte är så tillrättalagt, välputsat och inne.  Ok lite tillrättalagt var det för teet hette "änglagott" och "sjunde himlen".  Lite som ett helt vanligt kyrkfika.
I morgon blir det fika i vår kyrka kanske eller dvs om min chokladtårta som jag har i ugnen blir lyckad -det ser illa ut.



                                 


Jag fick en liten påminnelse häromdagen om att även den lilla lågan värmer och kan ge upphov till stora bränder. Din lilla låga kanske räcker för att värma någon annan och få den att brinna. 

så lys lys små lågor..../a

(det är sådana här inlägg som gör att man blir kallad gammeluggla i det här huset ,ha ha jag tar det :)


Kommentarer
Postat av: åse

Vad kul att du nappade på min utmaning! Ser att vi har ungefär samma TV-smak.

Läser gärna din blogg. Du skriver så trevligt och var får du dina bilder ifrån!? Tillverkar du de tecknade själv?

MVH Åse

2009-01-18 @ 19:35:30
Postat av: annika

Tack!

Ja, jag ritar i paint, lite fånigt kanske men personligt blir det ialla fall.:)annika

2009-01-18 @ 19:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0