trask i slask




Idag får man bita ihop och tycka att sverige är fantastiskt trots det slaskiga vädret. 
Igår tyckte familjen Lööf att Sverige inte var så underbart. Det hade laddats en hel del för längdskidåkning på TV men då är det någon som går och förlovar sig så allt vad skidor heter bara försvinner från rutan och livsviktiga, kungliga detaljer diskuteras i timtal ur olika perspektiv -spektakel!

Ikväll har de äldre barnen passat lillbror. Lönen de fick ,läs muta, var en djupfryst pizza från willys. Lättköpta denna gången.
När jag kom hem stod Axels disk kvar på bordet. -Axel! Kom och ta in din disk!  sa modern.
Svaret jag fick kom farande som en gräddtårta genom luften och landade som ett splash i öronen.

-DET KAN DU GLÖMMA!
Är detta resultatet av att umgås med sina äldre syskon en hel kväll?
Får man överhuvudtaget säga så när man är fem??

Mindre än minuten senare frågade samme femåring om han fick ta en "småbulle" (vårt ord för köpta små bullar i påse)

-DET KAN DU GLÖMMA!  blev svaret.
Då ler han lite lurigt, tar bort disken och frågar - Men nu då mamma?

Dessa barn!!! ...men vad man älskar dem!





Arvid var inte helt nöjd med sin världsmästartitel så här får han en ny chans:

Arvid Lööf  grym på skidor! gäller både framåt och bakåtkörning.
En cool storebrorsa och mammas bäste kramare!
Du är i världsklass gubben /mamma



Kommentarer
Postat av: sandra A

Vilken vinterfin bild du skapat i paint.... blir lite avis på dina målarkunskaper, önksar att jag kunde besitta lite av dessa.

kramkram*

2009-02-26 @ 14:01:27
Postat av: veronicasfoto

Tycker ni är duktiga på att tillverka blogg! Hoppas det löser sig med kodandet!

Idag snabbshoppade jag på Lindex här i stan. Tror att mina nya plagg ryms i mössans färgskala. Nu återstår bara att prova nyinköpen eftersom det inte hanns med då klockan var 13.55 när jag stövlade in i butiken.

2009-02-28 @ 17:44:16
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0