No1

                                                              

Plötsligt händer det!
Jag vann!
Denna gång var det en frågesport jag kammade hem första pris på.
Frågesport för FÅRSKALLAR!

Jag tävlade mot mina kollegor. (De flesta har ett års längre högskolestudier än jag det här har stor betydelse för min prestation:)
Dagens fråga är nu: är jag mest smart eller den största fårskallen?

Döm själva!
Här kommer frågorna.

(Jag tror att vi hade ca 1-2 minuter på oss.
Hur länge var det Veronika?)

1. Finns den 24 december i Finland?
2. Hur många födelsedagar har den genomsnittlige mannen?
3. Några månader har 31 dagar. Hur många har 28?
4. En tjädertupp lägger ett ägg på gränsen mellan Norge och Sverige. Vilken nationalitet får ungen?
5. Kan en man i småland gifta sig med sin änkas syster?
6. Ta talet 30 dela det med 1/2 och lägg sedan till 10. Vad får du då?
7. Det finns tre äpplen du tar två. Hur många äpplen har du då?
8. En läkare ger dig tre piller och säger åt dig att ta dig ett varje halvtimma. Hur länge räcker de?
9. En bonde har 17 får. Alla utom nio dör. Hur många finns då kvar?
10. Hur många av varje kön tog Moses med sig in i arken?
11. En slaktare i köttbutiken är 175 cm lång. Vad väger han?
12. Vad är tyngst ett kilo bomull eller ett kilo bly?
13. Vad hette USA´s prsident på 80-talet?

Jag vann på 9 R- jag är grymt nöjd med att vara en vinnande fårskalle../a

Kommentarer
Postat av: Veronica

Du jag vet inte hur lång tid det var. Jag skrev inte mitt namn på lappen. Jag tävlade i Mikaels namn eftersom han inte var där. Tänkte att han var värd att vinna ett pris. Men tyvärr gick det inte så bra för mig. Jag hade typ sju rätt eller något tror jag. Så det blev ju lite pinsamt för Mikael... Han vet inte ens att jag tävlade i hans namn. Han som älskar frågesporter och sådant, vetgirig.nu och allt vad det är.

2009-02-07 @ 13:40:15
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Marinette

Jaha nu har jag testat de här frågorna och min stora fråga är ju just vad svaren är...?

2009-02-07 @ 13:42:25
Postat av: annika

lämna svaren här så ska jag säga om det är rätt ! haha

2009-02-07 @ 14:03:11
Postat av: annika igen

och Wistbergs, det är fult att googla på svaren;)

2009-02-07 @ 14:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0