önskelista

 Egentligen har jag allt man kan önska sig och massor av mer där till. Jag, som de flesta andra är skadade av den miljö jag lever i,  har helt världsliga saker på min önskelista. Plats ett, två och tre är upptagna av "fred på jorden", " mat till alla" och "rättvisa på jorden". Frisk familj och goda relationer måste jag nog också klämma in där.

Men sen efter detta så finns det en sk. ego-lista. Jag vet att jag inte skulle bli lyckligare inombords av sådana saker... rent intellektuellt alltså så vet jag det men lik förbaskat sitter jag här och ler och drömmer om....

1. fina stövlar från fiorentini-baker  ,gärna ett par av varje sort och färg. :)
2. nya tapeter på gästtoaletten
3. ett nyrenoverat sovrum med nya fina lampor och gardiner
4. en fin stor matta i hallen
5. snygga solglasögon av god kvalitet
6. hårda backhands (dessa kan tyvärr inte köpas bara förtjänas av hårt och idogt arbete)

Ja, så här världslig är jag, trots medlemskap i känt trossamfund. ;)

Högst på några av familjens önskelista denna söndag var att se Elfsborgsmatchen mot Örebro. Den lite otippade konstellationen Robban och hans svärmor tog med sig J och A för att hejja på di gule.

Ser ni mig i ett par riktigt snygga stövlar så vet ni att...
# Fru Lööf är fattig
# Familjen Lööf får äta havregrynsgröt 3 ggr om dagen i en månad

..fattig.... fast bara i plånboken inte i själen :)




 



shop ohoj!/a


Kommentarer
Postat av: Anonym

Psst vet ni inte att vi bloggare älskar att få kommentarer, är nyfikna på vem som läser, ni kan väl bara säga hej...det vore kul...god natt

fru blogg

2009-08-23 @ 23:06:34
Postat av: Ellen

Göörsnygga stövlar- köp ett par (ska jag följa med och prova...hihi)

2009-08-24 @ 07:52:46
Postat av: Anonym

Ja tack! vi brukar ju vara två ifall dragkedjan råkar fastna hahah

2009-08-24 @ 11:18:45
Postat av: Anonym

Varför är alltid de snyggaste stövlarna tokdyra. 5000:- eller?? Galet dyrt är det. De enda liknande jag gillar nu är ett par från Replay - endast 2.500:-. Vilket fynd!!

2009-08-24 @ 17:37:37
Postat av: Anonym

anneli??

2009-08-24 @ 18:59:21
Postat av: Anneli

Ehh... ja just det så var det. Jag heter ju inte bara Mamma.

2009-08-25 @ 20:06:04
Postat av: Kicki Svensson

!!!

Nu har jag både varit på U2 och köpt knähöga supercoola stövlar i Halmstad på min husbilshelgs med mina kära Hemtexväninnor!!! Det du!!!



Kram Kicki

2009-08-29 @ 23:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0