Ledig fredag

Klockan 9 idag på morgonen ringde det på dörren det var en gammal klasskompis till mig. Hon ska låna mannens rullskidor ett tag. Hon var fullt påklädd, hade avverkat 7 km springning ,utfodrat barn och hästar och klockan var som sagt 9!! Det var hennes lediga dag. (?)

Var på listan hamnade jag nu....sist!
Kl 9 hade jag klivit ur sängen och fått på mig mys. Läst en bamsetidning med Axel, börjat fundera på frukost men absolut inget mer.

När gästen hade gått blev det fart på mig också minsann. På med jobbarhandskarna , fram med krattan och ut i trädgården.

Nu är klockan 13.30 och vi har lunchat och ska iväg och få frisyrer på barnen, de är igenvuxna.
Jag passade på att ringa R också och be honom ta med motorsågen hem. Vi ska överraska grannarna med att ta ner häcken. (detta har vi pratat om flera år)
Innan den här dagen är slut finns det nog fler som är det...slut alltså...




Nu är klockan 23.07 och dagen är nästan slut, mannen är det iallafall han sover.

Rob tog med sig en motorsåg och med den följde visst också en grävmaskin, en traktor med schlääp, en morfar och lite senare även en mormor.
Helt plötsligt var vi ett helt litet gäng som var engagerade med krattor och grepar. Lite fikapaus på altanen och sedan var det fullt röj igen.

Häcken som bestod av 4 meter höga tujjor är väck och ett minne blott.
   





Kvällen avslutades med  fredagsmys och godis.


När Jesus hängde på korset så bad den ene rövaren om en tanke och fick ett paradis.

När Annika "hängde" ute i trädgården bad hon om ett motorsåg och fick en grävmaskin.

Det var dagens liknelse. En liten tanke kan få stora konsekvenser.

Här kommer en liten godnattsång jag brukar sjunga för mina barn

God natt små kamrater
och tack för idag.
Nu somnar vi alla så sött.
Guds änglar i natten
om dig hålla vakt
ty därom befallning de fått
God natt, sov gott
och tack för i dag.

puss&kram/ a


 


Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

4 meter hög häck som insynsskyddar trädgården låter som något man behåller i mina öron???



Annika du skriver så bra, vackert och roligt!

Ha en underbar helg o en skön vecka.

Kram

V

2009-04-04 @ 11:19:15
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: sandra A

Jadu Annika, jag kan bara säga att livet är toppen just nu när jag är hemma med lillkillen :) Mycket gos och vagnpromenader blir det, det fina vädret lockar ju en del... kram kram

2009-04-04 @ 12:12:43
URL: http://antonssonbitar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0