Brännbollsmonstret


Igår var det brännbollspremiär på skolgården.
Det blev den inte helt ovanliga könsfördelningsvarianten tjejerna mot killarna.
Varje gång killarna kommer med det förslaget glittrar det som lite i ögonen på dem.
Segervittring?

Jag vet inte om detta är helt ok att göra en sådan uppdelning för i vårt uppdrag står det att vi ska ta särskild hänsyn till genusperspektivet. Eller var det det vi precis gjorde?
Vi delade upp lag enligt genusperspektivet, flickor till höger -pojkar till vänster.

Ialla fall är det som om brännbollsmonstret far i oss allihop. Vi tjoar, skriker och hoppar jämfota! VARVA!! VARVA!!
Vi biter ihop, koncentrerar oss för den optimala träffen och blir grymt besvikna om det bara blir en fjutt.

Men vem vann då?
Killarna vann på längst slag.
Tjejerna vann på flest hoppsa-steg och tösakast.
Fröknarna vann killarnas förtroende gm att ibland få riktigt coola, bra slag.

Jag höll på att vinna grenen flest ihjälslagna barn.
För att få tyst på den där segeruppsynen killarna gick omkring med tog jag det största racket, bet ihop....tog i..drog på....släppte bollen svingade träet.....bollen ligger på marken och slagträet drar rätt genom horden av ungar och landar ca 40 meter längre bort!!!

I morgon ska vi hoppa twist, det är lugnare, tror jag. eller finns det twistmonster?



Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

Twistmonster finns det... men det är nog sådana som jag som skulle kunna sätta i sig en twistpåse på 10 minuter! ;-)

Ni kan hoppa twist utan risk för monster!

2009-04-16 @ 21:18:54
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Detta har även hänt mig! Fruktansvärd känsla innan jag såg att ingen blivit träffad.

2009-04-17 @ 21:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0