Luvornas högtid ?




eller mysbrallans dag?
åh vad härlig den är -juldagen. Inga krav alls bara låta pyjamasen hänga kvar på kroppen och låta alla göra vad de vill.
I vår familj innebar det att Arvid softade en stund framför tvn för att senare dra ner tll källaren för att utmana Johanna i Guitar Hero. Axel och Robban drog igång ett legoprojekt av stora mått. Någon timma senare när jag tittade in i vardagsrummet var det bara en entusiast kvar, en 40-åring.




Kvällen avslutades hos Fam. Nilsson som bjöd på god kvällsmat, trevligt sällskap och ett dignande gottebord.



Lööfs Julafton


I år hade vi en "fläng-jul, det är ovanligt för oss.
09.00 Julfrukost hos Wistbergs
- gröt, brasa, julsånger i soffan, Lisas "HOHO-show" .

12.00 Jullunch hos Lööfs- god mat, riktig(?) tomte och Brainstorm-ett kul spel.


17.00 Julklappar och gröt hos mormor och morfar i Högryd - mer julsång, klappar( forts. på Lisas HoHo-show och Axel var tomtemor som sprang med paket) julevangeliet samt bildvisning från mors resa i Asien.

23.00 JulnattsGudstjänst- jag var mötesledare och helt trött och svettig efter detta uppdrag.

00.30 Högläsning ur Kalles memoarer. (Kalle är min 90 årige morfar och memoarerna fick jag av honom i julklapp)





I söndags var vi på juluppladdning i Knätte hos våra godingar Rohdèns. Helena hade laddat ryggsäcken med glögg och mögelost och tog med oss till Knätte kullar-svårslagen kombination.







Vi ser inte så glada ut men jag kan försäkra er om att det var mysigt!



En fortsatt...


Kommentarer
Postat av: Helena

Nej, det ser ut som om vi gått en väldigt lång bit för att äntligen få sätta oss ner och fika...nu var det ju inte så och vi tyckte det var en jättemysig eftermiddag/kväll tillsammans med er! Kram

2009-01-05 @ 09:30:19
Postat av: Veronica

Jag är helt imponerad av dina illustrationer!

2009-01-07 @ 22:22:51
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0